Etykieta jazdy na rowerze obejmuje kilka kluczowych kwestii. Ważne jest, aby zatrzymać się przed innymi rowerzystami i w razie potrzeby udzielić im pomocy. Jest to szczególnie ważne, gdy ktoś się zgubił lub ma problemy mechaniczne. W miarę jak więcej rowerzystów będzie dzielić się drogą, jazda na rowerze stanie się bezpieczniejszym środowiskiem.
Unikanie wyprzedzania nieznajomego
Unikanie wyprzedzania nieznajomego na rowerze to świetny sposób na zwiększenie prędkości, ale jest kilka rzeczy, o których powinieneś wiedzieć zanim to zrobisz. Po pierwsze, jest to naruszenie zasad etykiety i może być dość niebezpieczne. Drafting jest jak chodzenie za kimś lub podbieganie za nim bez jego wiedzy. Jest to również niebezpieczne, ponieważ możesz nie być w stanie utrzymać bezpiecznej prędkości, gdy jesteś w ich drafcie.
Inną ważną wskazówką podczas draftingu jest trzymanie głowy w górze i patrzenie przed siebie. Nie wpatruj się w tylne koło rowerzysty przed Tobą, ponieważ może to spowodować brak reakcji. Zamiast tego skup się na ruchu grupy i tym, jak daleko przed Tobą są inni rowerzyści.
W zależności od prędkości, z jaką jedziesz, możesz unikać wyprzedzania obcych osób, chyba że są to członkowie zespołu. Jeśli jedziesz z kimś innym, o wiele łatwiej jest znaleźć się w grupie, ponieważ jego rower porusza się szybciej. Rowerzysta z problemem mechanicznym będzie musiał pracować przez samochód i może nie być w stanie uniknąć draftingu. Lepiej jechać za kimś niż samemu pod wiatr.
Zatrzymywanie się na środku ścieżki
Kiedy tylko to możliwe, unikaj zatrzymywania się na środku ścieżki. Jeśli musisz, zjedź na bok i przepuść nadjeżdżający ruch. Powinieneś również dać odpowiedni sygnał ręką, gdy mijasz innego rowerzystę. Dobrze jest też utrzymywać prędkość roweru poniżej dozwolonej przepisami.
Zatrzymywanie się na środku ścieżki sprawia również, że jest ona bardziej widoczna dla kierowców jadących za Tobą. Dzięki temu nie będą oni mieli pokusy, by Cię wyprzedzić, zwłaszcza gdy ruch jest niewielki. Poza tym wyprzedzanie rowerzysty po zewnętrznej niż wewnętrznej stronie ścieżki jest znacznie bezpieczniejsze.
Rowerzyści powinni również pamiętać o tym, aby nie wchodzić na chodnik. Jadąc rowerem po chodniku, piesi mogą Cię nie zauważyć. Zachowaj więc szczególną ostrożność, a w razie potrzeby użyj głośnego klaksonu. Dobrym pomysłem jest również jazda środkiem ścieżki, jeśli jest duży ruch. W ten sposób nie będziesz musiał się kiwać, aby uniknąć otwarcia drzwi samochodu lub przeszkód.
Zwolnij
Wolna jazda na rowerze może zapewnić Ci większy zasięg baterii, a także jest przyjemniejsza. Istotne jest również, aby upewnić się, że używasz odpowiedniego biegu do prędkości, z jaką jedziesz. W ten sposób ograniczysz ilość energii potrzebnej rowerowi do działania. Dobrym pomysłem jest również noszenie wygodnej odzieży, która wymaga od Ciebie zwolnienia tempa jazdy.
Sygnały ręczne
Sygnały ręczne podczas jazdy rowerem są skutecznym sposobem komunikowania się z innymi rowerzystami i otaczającymi ich pojazdami. Są one szczególnie przydatne podczas jazdy w grupie i mogą uczynić podróż bezpieczniejszą. Używaj sygnałów ręcznych podczas jazdy rowerem, aby poinformować innych rowerzystów, że zamierzasz się zatrzymać, zwolnić lub gwałtownie zahamować. Jeśli jedziesz z innymi, obracaj ramieniem w małych kółkach, aby podkreślić swoje sygnały.
Sygnały ręczne są również przydatne do sygnalizowania zamiarów kierowcom. Używając ich, możesz uniknąć wypadków spowodowanych przez samochody. Zwykły kciuk w górę może wskazać, że się zatrzymujesz, a oddzwonienie może wzmocnić sygnał. Jednak oddzwanianie nie zawsze jest konieczne, a w przypadku jazdy w małej grupie może nie być konieczne.
Obserwując rowerzystów, uczniowie mogą wyobrazić sobie, że sami używają sygnałów ręcznych jako sposobu komunikacji. W grupie mogą opracować przekonujące argumenty za i przeciw używaniu sygnałów ręcznych. Na przykład, mogą wykonać szablon promujący używanie sygnałów ręcznych przez rowerzystów, a następnie stworzyć kontrastujący argument przeciwko temu.
Parkowanie na ulicy lub wysiadanie z samochodu
Parkowanie na ulicy lub wysiadanie z zaparkowanych samochodów podczas jazdy rowerem stwarza zagrożenie dla pieszych i rowerzystów. W Nowym Jorku wysiadanie z samochodu podczas jazdy rowerem jest niezgodne z prawem, a otwieranie drzwi samochodu podczas jazdy rowerem jest przestępstwem zgodnie z RCNY SS 4-12(c). Kierowca popełniający wykroczenie jest również odpowiedzialny za wszelkie obrażenia spowodowane przez drzwi samochodu.
Istnieje kilka sposobów na uniknięcie parkowania na ulicy podczas jazdy rowerem. Pierwszym z nich jest parkowanie po przeciwnej stronie ulicy. Parkowanie po przeciwnej stronie jest legalnym sposobem parkowania w Nowym Jorku. Musisz zawsze przestawić swój samochód na drugą stronę lub grozi Ci mandat w wysokości 65 dolarów, jeśli nie przestawisz swojego pojazdu.
Wykonywanie skrętów na wietrze
Wykonywanie skrętów na wietrze jest kluczową techniką kolarską, która może zadecydować o Twoim wyniku lub go zepsuć. Jako lider musisz ocenić najlepszy kierunek skrętu na podstawie siły innych kolarzy i wiatru. Przy silnym wietrze bocznym powinieneś zachodzić na siebie kołami, natomiast przy wietrze tylnym powinieneś obracać się po przeciwnej stronie drogi.
Wiatr czołowy utrudnia jazdę na rowerze, dlatego należy jeździć w grupach, co zmniejszy opór powietrza i pozwoli zaoszczędzić energię. Jadąc w grupie, możesz również skorzystać z draftingu – zmniejsza to opór powietrza nawet o 30 procent. Innym sposobem walki z wiatrem jest aerodynamika i trzymanie się nisko nad kierownicą. Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie prognozy pogody przed podróżą rowerową. Jeśli zapowiadany jest wiatr, można przełożyć jazdę na później, aż wiatr się zmniejszy.
Jazda pod wiatr może być bardzo trudna, a nawet niebezpieczna. Zakończenie jazdy może zająć dużo czasu, a także może być wyczerpujące. Ale jeśli jesteś wystarczająco zdeterminowany, możesz to zrobić. Stosując się do tych wskazówek, możesz pokonać wyzwania związane z jazdą na wietrze i nadal jeździć.
Noszenie kasku
Noszenie kasku rowerowego jest niezbędne, aby zmniejszyć ryzyko obrażeń podczas wypadku. Noszenie kasku podczas jazdy na rowerze przynosi wiele korzyści, w tym zmniejsza ryzyko uszkodzenia mózgu. Istnieją również badania sugerujące, że rowerzyści noszący kask mają mniej wypadków. Decyzja o noszeniu kasku rowerowego jest decyzją osobistą, ale nie powinna być podejmowana lekkomyślnie.
Podczas gdy kaski są skuteczne w zmniejszaniu ciężkości urazów głowy, nie zapobiegają one katastrofalnym wypadkom. Jednak zdrowy rozsądek podpowiada, że kaski powinny być noszone w celu ochrony głowy. Badania neurologiczne również popierają kaski, choć potrzebne są dalsze badania. Najważniejszym powodem noszenia kasku jest uniknięcie urazu głowy i zminimalizowanie ryzyka śmierci.
Kask musi być odpowiednio dopasowany, aby chronić głowę. Właściwe dopasowanie jest kluczowe w zapobieganiu urazom i unikaniu uszkodzeń mózgu. Kask powinien być dopasowany i mieć niewielką przestrzeń między nim a głową. Profesjonalista może pomóc Ci znaleźć właściwy rozmiar. Ponadto klamra i pasek podbródkowy powinny być pewnie zapięte, aby kask nie przechylał się do tyłu. Wiele dzieci odchyla swoje kaski do tyłu, zmniejszając poziom ochrony.
Podobne tematy